Great Salt Lake Shorelands Preserve boardwalk and visitor center.
Nature Tour Great Salt Lake Shorelands Preserve boardwalk and visitor center. © Ian Shive

New Nature Audio Tour in Spanish at Local Preserve

Your phone is your personal tour guide at the Great Salt Lake Shorelands Preserve

Salt Lake City, UT

Desplácese hacia abajo para leer una versión en español. (Scroll down to read the Spanish version.)

Great Salt Lakes Shorelands Preserve Visitor Center
Visitor Center Great Salt Lake Shorelands Preserve © Charles Uibel

The Nature Conservancy recently launched a new GPS-triggered Spanish audio tour of the Great Salt Lake Shorelands Preserve on the free TravelStorys™ app. The tour takes people on a unique adventure through the 4,400-acre wetland.

Known as a rich feeding and nesting ground for migrating birds, the Great Salt Lake Shorelands Preserve offers a place to explore prime bird habitat from a 1-mile long boardwalk and a 30-foot-high observation tower.

Acting as a starting point for exploration, the tour tells little-known stories about the area for visitors and locals alike. It is like having a personal tour guide with you along on your excursion.

At one stop you’ll hear millions of small wings beating rapidly as a massive flock of Wilson’s phalaropes takes flight.  Roughly 4 to 6 million migratory birds and waterfowl come to the Lake every year. In one single day in the spring, more than half a million Wilson’s phalaropes—one third of the world's population – have been counted on the Lake.

The tour also includes moments for you to sit and quietly contemplate the space. This spring you can enjoy a magnificent view of the preserve’s unique mix of salt and fresh water marshes, ponds, sloughs and mudflats.

“Connecting children and families to the outdoors is a priority for The Nature Conservancy,” says Maria Estrada, associate director of TNC’s Diversity and Inclusion Program. “This preserve is open to everyone year ‘round and we want people from all backgrounds to feel welcome here and to take advantage of this beautiful place. Spending time here makes you happier and healthier.”

This new Spanish audio tour offers an interactive, memorable experience and connects listeners to the landscape in a more immersive way. It’s also available in English.

“Storytelling is the captivating and enduring way that we entertain and communicate best with each other and learn about places,” said Story Clark, founder and CEO of TravelStorys™. “I wanted to use mobile app technology as a portal to, rather than a barrier from, connecting us to great places.”

The Great Salt Lake Shorelands Preserve is open every day. From October – March: 7am to 6pm and from April – September: 6am to 9pm. You can download the TravelStorys™ app here.  This year marks the 15th anniversary of the preserve’s boardwalk and visitor center.

Nuevo recorrido audio-visual en español disponible en reserva local

Su teléfono portátil se convierte en su guía personal durante su recorrido de la Reserva Costera del Gran Lago Salado

The Nature Conservancy lanzó recientemente un recorrido audio-visual en español de una de sus reservas naturales. Este recorrido esta disponible en una aplicación activada en su teléfono por el navegador de GPS (Sistema de Posicionamiento Global) contenido en este. La aplicación es gratuita y proporcionada por TravelStorys ™ y contiene el recorrido que guía a las personas a través de una aventura única por este humedal de 4,400 acres.

La Reserva Costera del Gran Lago Salado es conocida como un lugar muy apto para la alimentación y anidación de aves migratorias. También ofrece un malecón de una milla de largo para explorar este hábitat. En un punto del malecón hay una torre de observación de 30 pies de altura que ofrece un campo de visión de 360 grados.

Actuando como punto de partida para la exploración, el recorrido le cuenta historias poco conocidas sobre el área a los visitantes y a personas locales por igual. Es como tener un guía turístico personal en su excursión.

En una parada, oirá millones de pequeñas alas batiendo rápidamente a la vez que una multitud masiva de Falaropos de Wilson toma vuelo. Aproximadamente de 4 a 6 millones de aves migratorias y aves acuáticas vienen al lago cada año. En un solo día en la primavera, se han registrado más de medio millón de Falaropos de Wilson en el lago. Esto representa una tercera parte de la población mundial.

El tur también incluye momentos para que usted pueda relajarse y contemplar el lugar en silencio. Esta primavera podrá disfrutar de una magnífica vista: la mezcla única de marismas de agua salada y agua dulce, además de estanques, y pantanos.

"Queremos que los niños y las familias disfruten al aire libre y se sientan más conectados a la naturaleza. Esta es una prioridad para The Nature Conservancy", dice Maria Estrada, directora asociada del Programa de Diversidad e Inclusión de TNC. "Esta reserva es para la gente de todas las edades y queremos que todos se sientan bienvenidos aquí sin importar su origen. Queremos ver más familias aquí aprovechando este hermoso lugar. Pasar tiempo aquí les hace más felices y es saludable".

Este nuevo audio tour en español ofrece una experiencia interactiva y memorable que conecta a los oyentes con el paisaje de una manera más inmersiva. También está disponible en inglés.

"Las historias son una forma cautivadora y duradera de entretenernos y comunicarnos con los demás y además con ellas podemos aprender sobre nuevos lugares", dijo Story Clark, fundador y CEO de TravelStorys ™. "Quería usar la tecnología de aplicaciones móviles como un portal para que, en lugar de ser una barrera, esta tecnología nos ayude a conectarnos a grandes lugares".

La Reserva Costera del Gran Lago Salado está abierta todos los días. De octubre a marzo el horario es de 7:00AM a 6:00PM y de abril a septiembre la reserva esta abierta de 6:00AM a 9:00PM. Puede descargar la aplicación TravelStorys ™ haciendo clic aquí. Este año marca el decimoquinto aniversario del malecón y el centro de visitantes de la reserva.

The Nature Conservancy is a global conservation organization dedicated to conserving the lands and waters on which all life depends. Guided by science, we create innovative, on-the-ground solutions to our world's toughest challenges so that nature and people can thrive together. We are tackling climate change, conserving lands, waters and oceans at an unprecedented scale, providing food and water sustainably and helping make cities more sustainable. Working in 72 countries, we use a collaborative approach that engages local communities, governments, the private sector, and other partners. To learn more, visit www.nature.org or follow @nature_press on Twitter.